L’Ajuntament de Ses Salines ja prepara la participació dels veïnats de Ses Salines i la Colònia de Sant Jordi en la XLV Pujada a Lluc a Peu de la Part Forana, que se celebrarà el pròxim 12 de setembre i que enguany arriba a una edició especialment significativa: 45 anys de camí.
Un any més, l’Ajuntament i la Junta de Districte de la Colònia de Sant Jordi facilitaran el desplaçament i l’organització perquè totes aquelles persones que vulguin viure aquesta tradicional pujada puguin fer-ho conjuntament des del municipi.
Les inscripcions estaran obertes fins al 7 de setembre, amb un preu d’11 euros per als adults i de 6 euros per als menors de 12 anys. El preu inclou el transport amb autobús i la camiseta commemorativa de la jornada.
El batle de Ses Salines, Guillem Mas, ha destacat el valor que ha adquirit aquesta cita amb el pas dels anys: «La Pujada a Lluc és una d’aquelles tradicions que van molt més enllà de caminar durant una nit. Són hores de conversa, companyonia i esforç entre persones de totes les edats. Per això, des de l’Ajuntament volem continuar facilitant que els nostres veïnats hi puguin participar i mantenir viva una cita que enguany ja compleix 45 edicions.»
Per la seva banda, el regidor d’Oci i Temps Lliure, Colau Escalas, ha animat els veïnats de Ses Salines i la Colònia a sumar-s’hi: «Cada any es crea un ambient molt especial durant la pujada. Hi ha gent que hi participa des de fa molts d’anys i d’altra que la viu per primera vegada, però tots acabam compartint la mateixa experiència. Animam grans i petits a apuntar-s’hi i viure una nit diferent que segur que deixarà molts bons records.»
Abans de la pujada, el 10 de setembre, se celebraran dues reunions informatives, coincidint amb l’entrega de les camisetes. La primera serà a les 19.00 hores al Centre Cívic de la Colònia de Sant Jordi, i la segona, a les 19.30 hores al Saló d’Actes de l’Ajuntament de Ses Salines.
La sortida tendrà lloc durant la matinada del 12 de setembre, a les 2.00 hores des de la plaça de la Constitució de la Colònia de Sant Jordi i a les 2.10 hores des de les Escoles Velles de Ses Salines. El servei de tornada partirà després de la missa, aproximadament a les 10.00 hores.