Moció en defensa de la llengua catalana a l’ensenyament i a la vida pública, reafirmant el compromís institucional amb la seva promoció i ús com a element fonamental de cohesió social, igualtat i convivència.

13-Agosto-2025

El Ple de l’Ajuntament de Ses Salines va aproar ahir una moció en defensa de la llengua catalana a l’ensenyament i a la vida pública, reafirmant el compromís institucional amb la seva promoció i ús com a element fonamental de cohesió social, igualtat i convivència.

La proposta, presentada pel grup municipal Endavant per Ses Salines i Colònia de Sant Jordi, ha comptat amb un ampli suport del plenari i posa de manifest la voluntat de l’Ajuntament de garantir la plena presència del català en tots els àmbits de l’administració, l’educació i la vida comunitària.

El text aprovat recull el compromís de: 

● Rebutjar les mesures que impliquin un retrocés en els drets lingüístics, com la pèrdua de la vehicularitat del català a l’ensenyament o l’eliminació dels requisits lingüístics per accedir a la funció pública, llevat les excepcions de les places declarades de difícil cobertura amb un termini de 2 anys per adquirir els coneixements de la llengua catalana.

● Reafirmar el seu compromís institucional amb la llengua catalana com a eina de cohesió, igualtat i convivència, d’acord amb l’Estatut d’Autonomia i la Llei de Normalització Lingüística. 

● Instar el Govern de les Illes Balears a respectar i garantir la plena presència del català a tots els àmbits de l’administració, l’ensenyament i la vida pública, i a escoltar la comunitat educativa, cultural i municipal.

● Fer públic aquest posicionament, per mitjà dels canals oficials de l’Ajuntament i mitjans locals, com a mostra de compromís amb el patrimoni lingüístic i la convivència democràtica.

La moció ha sortit aprovada amb 10 vots a favor: PSIB, Independents, PP i PI i un vot en contra de MÉS PER MALLORCA. Des de l’Ajuntament s’ha destacat que aquesta iniciativa “és una mostra de la unitat i sensibilitat del municipi envers la seva llengua pròpia, un patrimoni que ens uneix i ens enriqueix a tots, siguem d’on siguem”.