L’Ajuntament de Ses Salines participa en el III Congreso Internacional de Bandera Azul a Huelva

13/10/2026
L’Ajuntament de Ses Salines ha participat en el III Congrés Internacional de Bandera Azul, celebrat a Huelva entre els dies 30 de setembre i 2 d’octubre, amb la participació del regidor de Medi Ambient, Colau Escales, i del tècnic de Medi Ambient de l’Ajuntament, Toni Barceló.
Durant les jornades s'han tractat diferents qüestions relacionades amb la gestió i la millora de les platges, amb especial atenció als serveis de salvament i socorrisme, la prevenció i el bon ús dels espais litorals, l’accessibilitat per a persones amb diversitat funcional, la prevenció davant l’exposició solar i la protecció ambiental de les platges.

El congrés també ha permès tractar les problemàtiques relacionades amb l’erosió del litoral i les possibles mesures de protecció i conservació dels espais costaners. En aquest àmbit, es va comptar també amb una sessió de conscienciació a càrrec de la Demarcació de Costes

Paral·lelament a les jornades i ponències, l’esdeveniment ha servit per conèixer de primera mà noves eines, sistemes de gestió i serveis aplicables a les zones costaneres de tot l’Estat, així com diferents experiències i iniciatives orientades a millorar el funcionament i la qualitat de les platges.

La participació de l’Ajuntament de Ses Salines té com a objectiu conèixer les novetats i les bones pràctiques que es plantegen en matèria de gestió litoral i estudiar-ne la possible aplicació a les platges del municipi, amb la voluntat de continuar millorant els serveis que s’ofereixen a residents i visitants.
A través d’aquesta participació, l’Ajuntament ha pogut actualitzar coneixements i conèixer les principals línies de treball que es plantegen en l’àmbit de la seguretat, l’accessibilitat, la sensibilització dels usuaris i la protecció del medi ambient, aspectes fonamentals per a la gestió de les platges de Ses Salines.